-
FERET
دوشنبه 28 خرداد 1397 19:01
دیتاست FERET دیتاستی است که برای ارزیابی سیستم تشخیص چهره کاربرد دارد و توسط آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاع و موسسه تکنولوژی و استانداردها مدیریت می شود که شامل مجموعه ای از تصاویر گرفته شده مابین سالهای 1993 تا 1996میلادی است. در سال 2003 آژانس دفاع عکسهایی رنگی با رزولوشن بالا را منتشر نمود و این دیتا ست با...
-
CUHK Face Sketch Database (CUFS)
دوشنبه 28 خرداد 1397 18:25
این دیتاست برای تحقیقات در زمینه Face Sketch مناسب است که شامل 188 تصویر چهره از دانشجویان دانشگاه هنگ کنگ چین و 123 تصویر چهره از دیتاست AR و 295 تصویر چهره از دیتاست XM2VTS که در مجموع شامل 606 تصویر چهره می باشد. برای هر تصویر یک sketch از آن تصویر هم وجود دارد که در شرایط نرمال نور توسط عکاس کشیده شده است .
-
روشهای کلاسیک لبه یابی
پنجشنبه 24 خرداد 1397 13:26
فرآیند تشخیص لبه یکی از مهمترین تکنیکهای کارآمد و مفید در پردازش تصویر به ویژه در جداسازی و شناسایی چارچوب اصلی تصویر می باشد، شیوه های متفاوتی در آشکارسازی لبه در یک تصویر وجود دارد که اغلب با مشکلاتی نظیر از میان رفتن داده های تصویر اصلی و عدم توانایی در لبه یابی در زوایای مختلف مواجه هستند. هدف از تشخیص لبه، مکان...
-
تاریخچه opencv
دوشنبه 21 خرداد 1397 21:22
opencv مخفف عبارت open source computer vision یک کتابخانه از توابع برنامه نویسی با هدف بینایی ماشین بلادرنگ توسط شرکت اینتل در سال 1999 برای ردیابی اشعه و نمایش سه بعدی دیوار ابداع و ارئه گردید.سپس توسط آزمایشگاه تحقیقاتی Willow garage پشتیبانی شد. محیط کدنویسی opencv پلتفرم ++C می باشد و همچنان جامعیت خود را باتوجه...
-
Moments and Moment Invariants in Pattern Recognition
پنجشنبه 17 خرداد 1397 10:07
این کتاب اشاره ای بر مباحث پیش پردازش تصویر جهت امر بینایی ماشین داشته و سپس به بررسی الگوریتمهایی در زمینه بینایی ماشین پرداخته است، و در 9 فصل توسط آقایان Jan Flusser و Tomáš Suk و خانم Barbara Zitová اعضای گروه کامپیوتر دانشگاه www.avcr.cz جمهوری چک در سال 2009 به چاپ رسید.
-
دستورات cudaThreadSynchronize و cudaDeviceSynchronize
چهارشنبه 9 خرداد 1397 12:29
تفا وت بین دستورات cudaThreadSynchronize وcudaDeviceSynchronize در چیست؟ بنظر می رسد بسیاری از برنامه های کاربردی از تابع cudaThreadSynchronize بسیار استفاده نموده انداما اسناد اخیر شرکت NVIDIA در این رابطه بیان نموده است که تابع cudaThreadSynchronize بعلت منعکس نکردن رفتار واقعی خود منسوخ شده است و بعلت تشابه زیاد...
-
پایگاه داده AT&T
جمعه 28 اردیبهشت 1397 11:13
یک پایگاه داده نسبتا خوب که مربوط به دانشگاه کمبریج شامل چندین تصویر چهره گرفته شده مابین سالهای 1992 تا 1994 می باشد که برای هر تصویر چهره فولدری شامل 10 تصویر در حالات مختلف از آن چهره وجود دارد. http://www.cl.cam.ac.uk/research/dtg/attarchive/facedatabase.html
-
تاریخچه ایده Histogram Oriented Gradient(HOG)
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 10:52
HOG یک توصیفگر ویژگی استفاده شده در پردازش تصویر و بینایی ماشین با هدف تشخیص شی و یک روش شمارش رویدادهای جهت گیری گرادیان در قسمت های محلی یک تصویر است، این روش مشابه دیگر توصیفگرها از قبیل هیستوگرام جهت دار لبه EOH و SIFT ومفهوم شکل و ... است اما از لحاظ محاسبات تفاوتهایی دارد. HOG توسط Robert K. McConnell در سال...
-
فیلتر گابور
سهشنبه 18 اردیبهشت 1397 14:30
از آنجایی که خصوصیات مورد نظر در تصویر مقیاس ها و جهت های مختلفی دارند ،لذا استخراج اطلاعات و ویژگی های جهت دار در مقیاس های مختلف از تصویر یکی از گامهای اساسی می باشد امروزه فیلترهای گابور به علت خواص مناسبی که دارند برای رسیدن به این منظور به طور وسیع مورد استفاده قرار می گیرند. داگمن در سال 1980 با الهام از کار...
-
معرفی LBP و انواع آن
سهشنبه 11 اردیبهشت 1397 10:16
الگوی دودویی محلی در سال 1994 توسط Lowe Wang 1 ابداع گردید ، این الگو یک روش قدرتمند برای طبقه بندی بافتهای تصویر است که در سیستم بازیابی تصویر چهره کاربرد فراوان دارد و در روش معمولی الگوی باینری محلی از هیستوگرام برای استخراج ویژگی استفاده می نماید و از آنجایی که این روش هم از مشخصه های آماری و هم از ساختار بافتی...
-
LQEP
پنجشنبه 23 فروردین 1397 11:03
در این مقاله روشی جدید برای توصیفگرهای ویژگی پیشنهاد شده است که ارتباط جهات همسایه ها و پیکسل وسط را جمع آوری می نماید و همچنین الگوی DLEP اطلاعات جهات را برپایه اکسترممهای 0و45و90و135 درجه برای هر پیکسل بدست می آورد. استخراج داده یکی از شاخه های فعال در بازیابی اطلاعات و یا داده ها در پایگاه داده ها و یا کتابخانه های...
-
طراحی یک سیستم شناسایی چهره بر خط با استفاده از پردازنده گرافیکی
چهارشنبه 22 فروردین 1397 10:07
سیستم بازیابی تصویر چهره در 3 دهه اخیر در تصاویر ثابت و محیطهای کنترل شده پیشرفت چشمگیری داشته است اما در تصاویر متحرک و بر خط هنوز دارای چالشهایی است که در این مقاله با استفاده از روش LBP بر پایه پردازنده گرافیکی NVIDIA و پلتفرم CUDA تحقیقی صورت گرفت و در مواقعی که استفاده از GPU مقرون به صرفه نبوده است موازی سازی با...
-
استفاده از الگوریتم LBP در تشخیص خودکار تومور سرطانی بر پایه GPU
سهشنبه 21 فروردین 1397 16:23
LBP یک توصیفگر بافت قدرتمند است که به تازگی در تحلیل تصاویر پزشکی کاربرد پیدا کرده است، در این پایان نامه با استفاده از GPU ،الگوریتم LBP برروی تصاویر حاوی سلولهای سرطانی اعمال شده که بوسیله این الگو نه تنها بافتهای سرطانی با دقت و کیفیت بالا پردازش می شوند بلکه محل دقیق تومورهای سرطانی نیز با سرعت بسیار بالاتری نسبت...
-
SIFT
پنجشنبه 16 فروردین 1397 10:26
SIFT الگوریتم SIFT خلاصه عبارت Scale Invariant Feature Transform است که برای بیان ویژگی های محلی در تصویر کاربرد دارد که در سال 1999 توسط David Lowe پیشنهاد و در سال 2002 توسعه داده شد. بطور کلی ویژگی هایی که از تصویر استخراج می شود به دو دسته محلی و سراسری تقسیم می شود. ویژگیهای Global شامل ویژگیهای کلی هستند که با...
-
دیتاست UFI
سهشنبه 14 فروردین 1397 12:29
این وب سایت یک پایگاه داده جدید از تصاویر دنیای حقیقی شامل تصاویری که توسط عکاسان حرفه ای که http://www.ctk.eu اعلام کرده را معرفی می نماید ، بعلاوه به عنوان پایگاه داده UFI نیز گزارش شده است که بطور عمده معیار روشهای شناسایی چهره صورت است بهر حال با استفاده از این وب سایت برای انجام کارهای متعددی در این زمینه امکان...
-
توصیفگر HOG
پنجشنبه 3 اسفند 1396 12:14
روند کار Histogram Oriented Gradient بدین صورت است که ابتدا در جهت محور x ها و y ها از تصویر مشتق گرفته میشود (که همان تفاضل دو پیکسل مجاور می باشد) و دو ماتریس از تصویر بدست می آید (شکل1) همانطور که در شکل1 مشاهده می شود بافتهایی از تصویر در جهات محور x و y بدست میآید،سپس برای تمامی عکسهای پوشه این کار انجام...
-
معرفی دیتاست
چهارشنبه 20 دی 1396 10:25
در آخر هر کار تحقیقاتی و آزمایشگاهی ما نیازمند بیان این موضوع هستیم که تجربه ای که ما در این کار بدست آوردیم،در شرایط یکسان با الگوهای قبلی دارای مزیت خاصی است ،که یکی از این عوامل یکسان بودن شرایط در پروژه های نرم افزاری کار کردن بر روی داده های یکسان است ، به همین علت ما در این قسمت چند نمونه از دیتا ست هایی که در...
-
مفهوم Face Detection و Face Recognition
جمعه 1 دی 1396 12:24
Face Detection این ویژگی به دوربین کمک می کند تا چهره افراد را در تصویر به صورت خودکار شناسایی و روی آن زوم کند،این قابلیت موجب تنظیم فلاش و میزان نور ورودی است که از تار شدن و درخشندگی بیش از حد چهره افراد هنگام تصویر برداری جلوگیری می کند. Face Recognition ویژگی است که در آن عکس فرد مورد نظر را به سیستم می دهیم و با...
-
مفهوم LBP
جمعه 1 دی 1396 11:53
در تئوری الگوی دودویی محلی ابتدا همسایه هشت گانه هر پیکسل از تصویر را مشخص نموده و سپس تفاضل هر یک از آن همسایه ها را تا پیکسل را بدست می آوریم اگر عدد مثبت بود بجای آن یک وگرنه صفر می گذاریم و سپس عدد باینری بدست آمده (نحوه ابتدا و انتهای عدد در شکل 1 آمده است)را به دهدهی تبدیل نموده و در برداری ذخیره می کنیم. عدد...
-
نحوه تنظیمات کتابخانه opencv در visual studio
چهارشنبه 22 آذر 1396 21:28
برای استفاده از توابع کتابخانه opencv در محیط visual studio پس از دانلود آخرین ورژن opencv از سایت opencv.org (با فیلتر شکن) و نصب آن یک پوشه به همین نام در درایو C ایجاد می شودتوجه داشته باشید پس از نصب بایستی مسیر پوشه bin را طبق شکل زیر در ویندوز اضافه نمایید. سپس بعد از ایجاد پروژه جدید سی پلاس پلاس مراحل زیر را...
-
پردازش تصویر در کودا
جمعه 10 آذر 1396 10:30
در این قسمت در نظر دارم نمونه تست پردازش تصویر که در کودا انجام دادم را برای شما عزیزان به اشتراک بگذارم. در ابتدا با استفاده از توابع کتابخانه opencv تصویر را می خوانیم سپس در کرنل کودا شمارنده ای از جنس thread تعریف نموده و دستور اصلی برنامه که می خواهیم هر پیکسل تصویر را در0.6 ضرب کند می نویسیم سپس در قسمت main...
-
کتاب جدید Cuda
یکشنبه 16 مهر 1396 09:32
لینک دانلود
-
نحوه تنظیم پشته و افزایش حجم ان
چهارشنبه 8 شهریور 1396 09:30
تنظیم پشته و افزایش حجم آن در برخی از مواردکه با سایزهای بزرگی از ماتریس و یا بردار سرو کار دارید ، در هنگام انجام عملیات بر روی آنها احتمالا با خطایی مطابق شکل زیر مواجه شوید که مربوط به کمبود حجم حافظه stack است که بایستی این حجم را بطور دستی افزایش دادکه روند ان در زیر آمده است. 1-از نوار ابزار بالا گزینه project و...
-
تخصیص حافظه پویا
سهشنبه 7 شهریور 1396 09:19
در زبان سی برای تخصیص حافظه پویا یعنی در زمان اجرا از تابع malloc استفاده می شود پس از خروج از یک تابع لازم است حافظه ای را که با استفاده از تابع malloc تخصیص داده اید را با استفاده از تابع free به سیستم باز گردانید،متغیرهایی که در یک تابع تعریف می شود در هنگام خروج از یک تابع به سیستم بازگردانده می شودولی حافظه ای را...
-
چگونگی زمانگیری اجرای برنامه در محیط ++C
دوشنبه 30 مرداد 1396 13:06
یکی از دلایلی که ما از پردازش موازی روی GPU استفاده می کنیم زمان اجرای کم پردازش در آن نسبت به CPU است پس این تناسب زمان برای ما حائز اهمیت است ، پس بنابراین از دستورات زیر به منظور محاسبه زمان اجرای برنامه در دو روش معمولی و موازی استفاده می کنیم و سپس به مقایسه انها می پردازیم ، که در پستهای بعدی با دیدن مثالهای...
-
یک تجربه
پنجشنبه 5 مرداد 1396 10:31
به عنوان یک تجربه ای ارزنده که در مسیر یادگیری کودا بدست آوردم برخود لازم دانستم تا آن را با شما به اشتراک بگذارم در ابتدای نصب و کار با پلتفرم کودا برای این که با مشکلی موجه نشوید حتما سخت افزار کارت گرافیکتان را در سایت NVIDIA بررسی نمایید که آیا پلتفرم CUDA را پشتیبانی می کند یا خیر؟چون کارت گرافیک نصب شده روی...
-
نصب کودا در ویندوز
چهارشنبه 21 تیر 1396 11:22
نصب کودا در ویندوز در ابتدا بهتر است اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک کامپییوترتان مبتنی بر کودا ست به یکی از روش زیر می توانید اقدام کنید 1-کیلدهای ترکیبی win+R به منظور اجرای پنجره Run همزمان فشار دهید کلمه dxdiag را تایپ کنید پنجره Directx properties باز میشود . تب ِ Display را اتنخاب کنید در این قسمت به شما مشخصات...
-
معماری کودا
چهارشنبه 21 تیر 1396 10:37
اصطلاحات در کارتهای گرافیکی Shaders ها برنامه های کوچکی هستند که میتوانند روی GPU اجرا شوند . این برنامه ها روی بلاک های GPU پخش می شوند و به صورت موازی اجرا می شوند . و در دو نوع Vertex و Pixcel وجود دارد . کارت های گرافیکی از واحدهای سایه زنی Vertex Shader و Pixel shader استفاده می کنند . سایه زن راس : Vertex Shader...
-
پردازنده برداری
دوشنبه 5 تیر 1396 11:01
یک پردازنده برداری ، یا آرایه پرداز ،رایانه خاصی است با چند پردازنده برای پردازش موازی تعداد زیادی از آرایه ها آرایه پرداز در واقع یک واحد پردازش مرکزی (CPU) می باشد که یک مجموعه از دستورالعملهایی را اجرا می کند که روی آرایه تک بعدی از داده که همان بردار است ، عمل می کند. این درست در مقابل پردازنده های عددی قرار می...
-
اندازه حافظه گرافیکی
شنبه 3 تیر 1396 10:48
اندازه حافظه گرافیکی مقدار حافظه گرافیکی .به طور مستقیم . به اندازه صفحه نمایش (که بر حسب اینچ است ) رزولشون تصویر ( که برحسب پیکسل است) و تنظیمات اجرای تصاویر مثل Anti Aliasing بستگی دارد. پس یک صفحه نمایشی 17 اینچی با رزولوشنی برابر با 1280*1024 نیازی به داشتن کارت گرافیکی با حداکثر میزان حافظه گرافیکی نخواهد بود...