CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

تخمین خودکار سن از روی تصویر چهره با تلفیق ویژگیهای آماری و بافت

برآورد خودکار سن از روی تصویر چهره کاربردهای مختلفی از جمله در پزشکی قانونی، مدیریت ارتباط با مشتری و کنترل امنیت دسترسی دارد. بدین منظور ویژگیهای مختلفی از تصاویر چهره استخراج ، پردازش و انتخاب می شوند و با استفاده از الگوریتمهای دسته بندی سن تصویر چهره مورد نظر تخمین زده می شود، پس بنابراین استخراج و انتخاب ویژگیهای مناسب یک مرحله مهم و اساسی در این فرآیند برآورد خودکار به شمار می رود.

بطور کلی در اینجا ویژگیها به دو نوع محلی و عمومی تقسیم می شوند:

ویژگی های محلی در قسمتهای مختلف چهره مانند انواع چین و چروکها و غیره و ویژگیهای عمومی شامل اندازه و شکل ظاهری چهره هستند که در این مقاله با تلفیق ویژگیهای عمومی و محلی میزان دقت بازیابی را افزایش داده است.


همانطور که بیان شد هدف از این مقاله ارائه روشی برای بالا بردن دقت سیستم های تخمین سن از روی چهره است، در این راستا از تلفیق ویژگیهای عمومی مانند مدل ظاهر فعال(AAM) و ویژگی های محلی بافت هارالیک(Haralik)و هاگ(HOG) با استفاده از روش نزدیکترین همسایه جهت دسته بندی استفاده شده است، نتیجه تحقیق بدین صورت بود که تلفیق ویژگیهای HOG و مدل ظاهر فعال نسبت به تلفیق ویژگیهای هارالیک و مدل ظاهری فعال دارای دقت برآورد بیشتری است.


مرجع: مجله مهندسی برق دانشگاه تبریز، جلد 47 ،شماره 3، پاییز 1396



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.