CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

CUDA Programming Applications

کاربردهای برنامه نویسی کودا

تخصیص حافظه پویا

در زبان سی برای تخصیص حافظه پویا یعنی در زمان اجرا از تابع malloc استفاده می شود پس از خروج از یک تابع لازم است حافظه ای را که با استفاده از تابع malloc تخصیص داده اید را با استفاده از تابع free به سیستم باز گردانید،متغیرهایی که در یک تابع تعریف می شود در هنگام خروج از یک تابع به سیستم بازگردانده می شودولی حافظه ای را که با استفاده از تابع malloc تخصیص می دهیم در انتها آزاد نمی شود،بوسیله تابع free حافظه تخصیص داده شده با malloc را آزاد می نماییم.اگر حافظه آزاد نشود سبب نشتی حافظه (memory leak)می شود.

الگوی تابع:

Void * malloc(size_t size)

در صورت موفقیت اشاره گری به ابتدای بلوکی از حافظه تخصیص می یابد ، نوع خروجی از جنس void* است که میبایستی بر اساس نوع مورد نظر casting صورت پذیرد.در غیر اینصورت خطای compile گزارش داده می شود که در صورت عدم موفقیت صفر و یا null را باز می گرداند.

در زبان سی پلاس پلاس برای تخصیص حافظه پویا (در زمان اجرا) از تابع new استفاده می شود.پس از خروج از یک تابع لازم است حافظه ای را که تخصیص داده اید به سیستم بازگردانید.متغیرهایی که در یک تابع تعریف می شود در هنگام خروج از تابع به سیستم بازگردانده می شود ولی حافظه ای را که با استفاده از تخصیص حافظه پویا در نظر گرفته می شود در انتها آزاد نمی شود.

بوسیله تابع delete حافظه تخصیص داده شده را آزاد می نماییم اگر حافظه آزاد نشود نشتی حافظه و یا memory leak اتفاق خواهد افتاد.

اشاره گر= new < <نوع

delete اشاره گر

int*pn=new int;

delete pn;

اشاره گر= new <نوع>[طول آرایه]

delete [ ] اشاره گر

int*p=new int[20];

delete [ ] p;

 





Stack Memory یک رنج مشخص شده از حافظه است که از طریق رجیستر کردن در cpu قابل دسترسی است ،پشته در زبان اسمبلی بعنوان راهی برای پیاده سازی پرش به کد زیر مجموعه و برگشت استفاده می شد و در جای دیگر برای رسیدگی به وقفه های سخت افزاری

برای مثال در طول یک وقفه استک برای ذخیره سازی چند نوع رجیستر سی پی یو استفاده می شد، شامل status (که هر کدام نتیجه عملگر را نشان می داد)و شمارنده برنامه(هنگام رخداد وقفه)،حافظه استک در طراحی سی پی یو معمولا بسیار بزرگ است و سرعت Alloc و DeAlloc آنها خیلی بالاست چون موکدا از طراحی LIFO استفاده می کنند که یک مثال ساده از ان عملگر های move و inc و dec است

Heap Memory یک حافظه بسیار ساده است که پس از اینکه برنامه بارگذاری و حافظه پشته اختصاص داده شد هنوز باقی مانده و احتمالا هنوز متغیر های عمومی داخل آن باشد

در C++ حافظه پشته جایی است که متغیرهای محلی ذخیره و یا ساخته می شوند و همچنین جایی است که پارامترهای ارسال شده به توابع را نگه می دارد و در کلاس std::stack است که پارامترها را در ان ریخته و تابعی را صدا می زند و تابع می داند که پارامتر مد نظر در انتهای پشته می تواند پیدا شود و همچنین تابع می تواند متغیرهای محلی را در پشته بریزد و قبل از برگشت از تابع انها را خارج نماید.

جهت کاربرد در سایز های بزرگ برای جلوگیری از هدر رفتن حافظه بهتر است که از حافظه پویا استفاده شود
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.